NederOpinie

Verdonk (TON) alternatief voor Wilders (PVV)? dinsdag, Mei 13 2008 

Politiek nederkrant 11:51 pm

Nu we het toch over Verdonk hebben…
‘Verbied komst van Verdonk’
Protestactie tegen Verdonk in Leeuwarden

 

Trackback URI

39 Reacties to “Verdonk (TON) alternatief voor Wilders (PVV)?”

  1. Mark zegt:
    mei 14, 2008 at 3:58 am

    Leuk dat je in een milde bui bent (misschien het weer?), Ariel, maar Wilders heeft ook nog andere programmapunten. Die worden alleen nooit door de media belicht (zoals je weet). Het is prima dat er zetels naar TON gaan, maar ik zou ze heel wat liever van het CDA zien komen, dat stelletje landverraders. Ik blijf bij Wilders, ik geloof dat alleen drastische maatregelen helpen, en ik vraag me sterk af of Verdonk wel drastisch genoeg durft te zijn. Maar ja, voorlopig stemt er helemaal niemand, de huidige oplichterskliek houdt zichzelf toch wel in het zadel.

  2. Maik zegt:
    mei 14, 2008 at 5:55 am

    Helemaal mee eens, Mark! Vergeten wordt ook dat onze Rita in het recente verleden verklaarde geen tegenstander te zijn mbt de toetreding van Turkije tot de EU.
    Dat is de reden dat haar partij zonder partijprogramma(!)mijn stem niet krijgt.
    Verder ben ik het met Ariël eens dat raddraaiers uitgezet moeten worden, maar dat het volgens hem geen structurele oplossing is, is onzin.
    Het is in zoverre onzin dat we allemaal weten dat pappen en nathouden niet werkt en het hele verhaal erachter is genoegzaam bekend.
    Als we dit land weer op de rails willen krijgen, moeten er nu eenmaal keiharde maatregelen genomen worden, ongeacht of ze dat in Marokko,Turkije, Somalië of de Antillen nu leuk vinden of niet!
    http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6093
    http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6094
    http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=6101
    Vraagje: wat zouden jullie gedaan hebben als je eigen dochter door zo’n Marokkaanse IDIOOT achterna wordt gezeten.???

  3. Tristan zegt:
    mei 14, 2008 at 8:09 am

    Verdonk is voor toetreding van Turkije tot de Europese Unie en dat is voor ons al genoeg reden om niet op haar te stemmen.

    Voorts is dankzij haar beleid het generaal pardon mogelijk geweest; als zij in het begin van haar termijn als minister begonnen was met daadwerkelijke uitzetting van de uitgeprocedeerde asielzoekers waren we niet uitgekomen op een aantal van 28.000 personen.
    Ze heeft natuurlijk veel tegenwerking gehad van o.a. burgemeesters die niet mee wilden werken aan een streng beleid op dit punt.
    Ambtelijke ongehoorzaamheid dus, maar corrigerende maatregelen bleven uit.
    Eigenlijk had zij gewoon af moeten treden als minister bij al die tegenwerking - ook van het parlement - want in feite heeft ze door deze halfslachtige houding ‘vuile handen’ gemaakt.
    Zij komt heel kordaat over maar op de kritieke momenten is zij in staat om 90 of zelfs 180 graden te draaien.

    Toch hoop ik dat haar partij een sukses zal worden om de eenvoudige reden dat er dan een sterk Rechts blok zal kunnen ontstaan; TON, PVV en VVD.
    Met een zeer redelijke kans op het vormen van een regering.
    Het is een positieve zaak dat er op Rechts wat te kiezen valt, want voor veel mensen is de PVV net iets te extreem (ik moet aan mijn goede naam, baan en gezin denken).

    Ik voor mij ben ook niet echt blij met de onhaalbare voorstellen van Geert Wilders; een verbod op de Koran en recentelijk een fusie met Vlaanderen.
    Leuk om publiciteit te trekken maar verder niet nuttig.
    Toch blijf ik op de PVV stemmen omdat zij de vele problemen die er zijn ondubbelzinnig benoemen en daar in het parlement vragen over stellen.
    Geert Wilders en zijn partij moeten zich echter veelzijdiger profileren en moeten af van het imago alleen de Islamisering te willen bestrijden.

    Hopelijk zal het huidige kabinet de rit niet uitzitten. We zien het al voor ons; een totale afgang voor de PVDA en het CDA en oom Geert en ‘ijzeren’ Rita op het bordes…

  4. Tristan zegt:
    mei 14, 2008 at 9:03 am

    Via de webstek Heemland werden wij attent gemaakt op het gesprek van de Telegraaf met Wilders.

    Daaruit blijkt dat de PVV zich ook terecht druk maakt over onzinnige subsidies voor Europa, ontwikkelingshulp en ook cultuur.
    Voorts is de PVV voor verlaging van de belastingtarieven en de lastendruk.

    Terecht merkt @Mark hier op dat de overige media hier geen aandacht aan besteden, men zet Wilders liever in opdracht van de Linkse kerk neer als het vleesgeworden kwaad.

  5. multidifficulti zegt:
    mei 14, 2008 at 9:22 am

    Verdonk was de persoon die vrouwen terug wou sturen naar Afghanistan terwijl ze wist dat er een boerka klaarstond voor deze dames. Verder wou Verdonk Ayaan haar nederlandse paspoort afnemen. Als er nu verkiezingen zouden zijn lijkt Wilders mij niet ongepast. Geert is in ieder geval consequenter dan Verdonk.

  6. Kim Hartveld zegt:
    mei 14, 2008 at 3:02 pm

    Hoe iemand kan overwegen om op Verdonk te stemmen is me een volstrekt raadsel. Zij is volledig door de mand gevallen in de zaak Hirsi Ali. We weten nu wat voor vlees we met haar in de kuip hebben: een dom, populistisch ‘Ordnung muss sein’ wijf zonder visie, compassie of principes. Had de kans 26k asielzoekers het land uit te flikkeren, maar deed dit niet. Ging in plaats daarvan liever een meisje uit Joegoslavië dwars zitten, die haar studie wilde afmaken. Wil geen moslims de toegang weigeren tot Nederland, want “dat is discriminatie”. Wil ons mede door Turkije de wet laten voorschrijven. Godsamme, ik begin me op te winden.
    Dan liever iemand met principes als Wilders, die vindt dat moslims, sorry de islam, niets te zoeken hebben in een democratie. En zijn verfrissende pro-Israelhouding, want het standpunt over Israel is voor mij in dit post-Holocausttijdperk nu eenmaal de belangrijkste lakmoesproef.
    Het enige wat ik zou willen is dat Wilders wat radicaler was.

  7. nederkrant zegt:
    mei 14, 2008 at 5:33 pm

    Mark,
    Inderdaad heeft Wilders ook andere agendapunten. Die zijn mij evenwel te dun. De voornaamste reden dat mensen op Wilders stemmen heeft voor 99% met zijn anti-islam agenda te maken. Ik ben van mening dat hij daarin doordraaft en, zoals gezegd, het een kapotte plaat lijkt te worden van (bal)dadige retoriek.

    Ik ben niet voor het verbieden van boeken. Ik ben niet voor het uitzetten van familieleden omwille van het simpele feit dat ze een criminele zoon hebben. Die zaken gaan me gewoonweg te ver. Ik ben wel 110% voor het handhaven van de wet ongeacht de persoon. Daar staat TON ook voor, dus dat spreekt me aan.

    Maik,
    Ik kan nergens terugvinden dat Verdonk voor toetreding van Turkije is. Wat ik wel terug kan vinden is dat Verdonk ervoor is dat Turkije eerst aan alle voorwaarden moet voldoen eer het traject tot toelating überhaupt ingeslagen wordt. Zoals je weet zal Turkije daar de eerstkomende decennia niet aan kunnen voldoen dus stel je de toetreding met tenminste 25 jaar uit. Ik ben van mening dat Verdonk dus niet zomaar voor toelating is. Dat is onjuist.

    Er zit een verschil tussen uitzetten en pappen en nathouden. Tussen deze twee uitersten zit een wereld aan nuances. Zou je de wet, ongeacht de persoon en achtergrond handhaven dan hoeft het niet persé tot uitzetten te komen. In gevallen waarbij dit niet blijkt te helpen valt het te overwegen iemand tot ongewenste vreemdeling te verklaren en terug te sturen naar land van herkomst of tweede nationaliteit.

    Pappen en nathouden is heel iets anders. Ik zie Verdonk daar niet voor pleiten. In tegendeel zelfs. Die pleit onomwonden voor een harde aanpak en het handhaven van de wet. Dat lijkt me een prima uitgangspunt. We kunnen altijd nog tot de andere uiterste overgaan.

    Tristan,
    Over de toetreding van Turkije ben ik (en Verdonk) duidelijk geweest. Lees mijn reactie aan Maik. Het lijkt me geen goede zaak als we elkaar gaan lopen napraten. Zeker niet als het uitgangspunt, namelijk de vermeende lankmoedige houding van Verdonk, onjuist is. Net als ik moet je weten dat het generaal pardon onder Verdonk er niet had gekomen. Het was dan ook pas een feit toen RoodBruin 1 aan de macht kwam. Dat zijn de feiten Tristan.

    Verdonk is geen dictator. Ze heeft het niet alleen voor het zeggen. Dat is nu eenmaal (de achilleshiel van) een democratie. Ze had dan ook niet de macht om “ongehoorzame” burgemeesters en dergelijke aan de kant te schuiven. Kennelijk vergeet jij wel eens hoe een democratie werkt. Het wordt wat anders als Verdonk met enkele tientallen zetels in het parlement zit. Dan is ze een machtsfactor van belang en kan ze haar wil meer doordrukken.

    Dat de PVV mijn neus en oren uitkomt heeft niets te maken met mijn baan, gezin of goede naam. Dat heb ik al eerder gemotiveerd. Daar kun je het mee doen. Ik ben evenwel ook van mening dat de PVV op punten te extreem is. Dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik heb al eerder aangegeven dat ik PVV stemde bij gebrek aan een alternatief. Met Verdonk hoop ik dat alternatief wel gevonden te hebben.

    Multidifficulti,
    Heb je wellicht een linkje naar een artikel of iets dergelijks over deze Afghaanse vrouwen zodat ik mij daar een mening over kan vormen?

    Kim,
    Laten we even fair zijn Kim (en andere…) Voor geen enkele andere asielzoeker die de boel belazerd heeft om een verblijfstatus te krijgen zouden “we” zo mild zijn. Ik zie dan ook niet in waarom zovele zo over de kwestie Ayaan Hirsi Ali lopen te piepen. Ook die studente is onder valse voorwendselen Nederland (opnieuw) binnen gekomen. Beide diende ter verantwoording geroepen te worden.

    Of dit tot een uitzetting of het afnemen van de Nederlandse nationaliteit had moeten leiden is een andere (lees: juridische) kwestie. Ik ben evenwel helemaal voor gelijke monniken gelijke kappen. Ik ben ook voor het consequent hanteren en handhaven van de wet in deze. Bovendien mogen we niet vergeten dat Verdonk destijds in een spagaat gedwongen is door de linkse smeerlappen waardoor ze geen keuze had dan in beide gevallen uiterst consequent te zijn.

    Ik ben van mening dat veel mensen over een selectief geheugen beschikken en een tikje hypocrisie hen niet vreemd is. Daarnaast, en dat ergert mij dan weer, praat jij ook bepaalde berichten na die mijn inziens niet juist zijn. Anders zou ik daar graag de nodige bronvermeldingen voor zien. En ach, radicaler… ik dacht dat we juist tegen radicalisme waren. Maar daar vergis ik me kennelijk in…

  8. Mart zegt:
    mei 14, 2008 at 6:30 pm

    Nergens is te vinden dat Rita Verdonk tegen de toetreding van Turkije tot de EU is. Zolang zij niet uitdrukkelijk stelling neemt tegen haar impliciete instemming met toetreding overeenkomstig het VVD-standpunt, moet ervan uitgegaan worden dat zij dat standpunt nog steeds huldigt.
    Net als anderen op deze site zouden we van Wilders graag een breder politiek spectrum zien. Overigens biedt hij dit wel aan maar haken de media er bijna niet op in (zie interview met de Telegraaf). Er is de media als gedienstigen aan de politieke hoofdstromingen ook alles aan gelegen met het politieke gezag mee te doen.
    Wat er zo verfrissend is aan een ongezouten pro-israel houding zoals Wilders demonstreert, blijft duister. Zeker geen ijkpunt.
    Er zal over een en ander nog wel veel geredekaveld blijven op Nederopinie. Het PVV is in sommige opzichten duidelijk, veel duidelijker in ieder geval dat de ondernemerskletskoek ala donatrice mevrouw Brink (van WOL) waar Rita Verdonk zich van bedient.

  9. Tristan zegt:
    mei 14, 2008 at 7:36 pm

    @nederkrant

    Ik weet donders goed hoe het in een democratie werkt als men in een coalitie moet funktioneren als minister.
    Men zal moeten geven en nemen; schipperen dus en verkiezingsbeloften kunnen maar ten dele waar gemaakt worden of zelfs helemaal niet.

    Wat ik Verdonk kwalijk neemt is dat zij is blijven zitten als minister terwijl zij verantwoordelijk was voor de daadwerkelijke uitzetting van 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers.
    Als je als minister een beleid niet kan en mag uitvoeren van het parlement dan dien je op te stappen; zo simpel is het (de eer aan je zelf houden en geen vuile handen maken).
    Zo werkt het namelijk ook in een democratie; dat men niet gedwongen kan worden mee te werken aan een wanbeleid.
    De gevolgen van dit wanbeleid zijn gigantisch en strekt zich uit over vele jaren en kost vele miljarden.
    6000 asielzoekers die buiten dit pardon vielen zijn met geen stok of goede woorden het land uit te krijgen.
    Indirect is Verdonk verantwoordelijk voor deze situatie.
    Slechts enkele honderden gelukszoekers zijn op vrijwillige basis met een zak met geld vertrokken.
    Verdonk heeft 3 lange jaren de tijd gehad om te starten met gedwongen uitzettingen, dat is niet gebeurd.
    Integendeel; ze heeft haar tijd bijna uitsluitend besteedt met bestudering van de dossiers van hen die in aanmerking kwamen voor een individueel pardon; op humanitaire gronden alsnog asiel verlenen.

    Het spijt mij; dat noem ik geen kordaat optreden en 110 procent handhaven van de Wet.

  10. Oorsmeer zegt:
    mei 14, 2008 at 8:14 pm

    Nee! ik denk dat Verdonk voor de knikkers gaat en als het eenmaal zover is,vormt ze tóch weer een coalitie met VVD-CDA en blijft er van beloften niks meer over.
    De PVV echter, huldigt mijn inziens de juiste standpunten zie hiervoor het parijprogramma.en als zij nummeriek flink wat zetels winnen,kunnen zij ook met de nodige daadkracht worden uitgevoerd !!
    maar die worden nu nog door de rooie vuilakken
    gepolariseerd,doodgezwegen,gehekeld met dank aan de staatsomroep.

    geloof me, het roer moet écht om en op de harde toer gezet worden! !

  11. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 12:09 am

    Mart,
    Tja, ik kan nergens vinden dat jij niet tegen kleuterneuken bent, dus zal je ook wel voor zijn toch? Ik kan nergens vinden dat jij je expliciet hebt uitgesproken tegen het met zoutzuur overgieten van willekeurige vrouwen, dus zul je ook wel voor zijn toch? Moraal van het verhaal… jouw stelling dat als je je niet ergens expliciet tegen hebt uitgesproken behelst dat je het er impliciet mee eens bent is nogal “incontinent” (lees: zo lek als een mandje).

    Ik ben het er niet mee eens dat Wilders “een breder politiek spectrum” te bieden heeft. De meeste mensen zal het ook verder een worst zijn. Immers, men heeft op hem gestemd omwille van zijn anti-islam standpunten. Ik was daar één van. De rest van zijn standpunten zijn mijn inziens niet veel meer dan “opvulling” om zijn one issue, de strijdt tegen de islam, enigszins te verhullen. Verder niets mis mee, maar ik ga het niet mooier maken dan het is.

    Overigens ben ik van mening datje nogal aan argumentenarmoede lijdende bent. Je stelt Verdonk gelijk aan één van haar vermeende donateurs. Ik neem aan dat je weet en erkent dat dit niet veel meer is dan een slap gelegenheidsargument. Verder voor mij niet de moeite waard om op in te gaan.

    Oorsmeer,
    Ik denk dat jij denkt dat ik denk dat zij denken dat wij denken dat wij wel gedacht zullen hebben dat zij denken dat wij iets denken dat hun bedacht hebben… Kortom, wat jij denkt is geen argument. Het kan hoogstens voor jou een motief en vermoeden zijn. Of deze op enige reden gebaseerd is is nog maar zeer de vraag. Overigens blijft er ook van de standpunten van Wilders geen barst over als hij met 9 tot 15 zetels in een coalitie deel zou nemen.

    Dat is nu eenmaal de aard en achilleshiel van een parlementaire democratie. Je zult sloten water bij de wijn moeten doen, of je moet dusdanig groot worden dat je de absolute meerderheid in de coalitie hebt. Wilders en zijn PVV hebben niet de potentie om die status nu, en waarschijnlijk nooit te bereiken. Daarvoor is hij inderdaad net te radicaal en te extreem.

    Tristan,
    Mooi dat je weet hoe een democratie werkt. Leg dat even uit een Oorsmeer. Verder is “no (wo)man a island” dus Verdonk ook niet. Je kunt het haar kwalijk nemen dat ze niet uit principe is opgestapt toen bleek dat haar uitzettingbeleid gedwarsboomd werd door allerhande linkse partijen. Het nadeel van opstappen is echter dat je helemaal niets meer in de pap te brokkelen hebt. Of en hoe wenselijk dat was op dat moment is een koe in de kont kijken.

    Feit is evenwel dat er kennelijk onder de bevolking te weinig draagkracht was voor het uitzettingsbeleid van Verdonk. Toen “het volk” maar even de kans kreeg hees men Roodbruin 1 op de troon en was het generaal pardon evengoed een feit. Had Verdonk/ VVD de coalitie laten klappen dan had dit moment alleen maar vervroegd geworden. Nu heeft de VVD, ondanks moordende oppositie evengoed een flink deel van haar agenda verwezenlijkt.

    Verdonk heeft een vorm van uitstelpolitiek betracht om de oppositie enigszins koest te houden. Daarvan kun je achteraf stellen dat het wellicht naïef was omdat links geen ander voornemen en besluit had geaccepteerd dan het generale pardon dat men er in no time doorheen drukte toen men in de regering plaats nam. De werkelijke schuld ligt bij het volk. Dat zijn de werkelijke watjes in deze. Niet de toen nog éénling Verdonk.

    Lees vooral de reacties even door van jouw anti Verdonk en pro Wilders medestanders die hier openlijk pleitten voor allerhande uitzonderingen op de regels inzake het asielbeleid. Ook links bediende zich van dit soort tactieken maar die hadden het alleen niet (alleen) over de lieden die in het nieuws waren of door “rechts” op het schild gehesen zijn als Neerlands Hoop in Bange Dagen, maar over de gehele club aan asielzoekers. Wat is het verschil?

    In beide gevallen heeft men Verdonk de arm op de rug gedraaid om vooral een uitzondering te maken of desnoods te zoeken voor bepaalde mensen. Iets waar ik overigens niet principieel op tegen ben. Want ook dat is handhaven van de wet in deze. Ik huldig ook het standpunt dat mensen die daar echt recht op (blijken) te hebben hier asiel worden verleend. Daar komt evenwel ook de hypocrisie van “rechts” om de hoek kijken.

    Want wie wel onherroepelijk eruit gezet moet worden, en wie vooral niet, dat maken zij wel even uit. Het komt al snel neer op een belangenspel zo niet belangenverstrengeling. Zij die “onze waarheid” spreken mogen en moeten zelfs tegen wet en gebod in blijven, en zij waaraan we niets denken te hebben moeten eruit gesmeten worden, is het adagium. Kortom, zowel links als rechts maken zich schuldig aan dit soort electorale en ideologische rimram.

  12. multidifficulti zegt:
    mei 15, 2008 at 7:08 am

    @Ariel

    Van de site van mijn grote vriendin(Ayaan) de bevestiging http://ayaanhirsiali.web-log.nl/ayaanhirsiali/2006/11/afghaanse_vrouw.html Verder staat er op de site van Meulenbelt ergens het verwijt richting Ellian dat hij niet meegedaan zou hebben in de herosische strijd die Meulenbelt gevoerd zou hebben tegen Verdonk die echt vrouwen richting Afghanistan wou voeren. Meulenbelt lult uiteraard uit haar nek daar Ellian niet eens wat gevraagd was en terecht zich niet voor het karretje van Meulenbelt gespannen wou of wil worden(Meulenbelt doet ook niet mee met de acties van Ellian trouwens).

  13. Tristan zegt:
    mei 15, 2008 at 7:56 am

    Meewaaien met de waan van de dag (de peilingen) is geen motivatie voor mij om plotseling van mening te veranderen.

    Laat Verdonk zich de komende maanden maar waar maken in het parlement.
    Gaat zij zich profileren met harde en realistische standpunten over tal van onderwerpen of gaat zij subtiel flirten met de gevestigde partijen door afstand te nemen van het gedachtengoed van de PVV?

    Nogmaals; ik hoop dat TON een sukses wordt maar dat mag niet ten koste gaan van de PVV.
    Als Verdonk haar stemmen kan halen bij de achterban van met name het CDA, SP en PVDA dan zou dit een goede zaak zijn.
    Een sterk Rechts blok is wat ons land nodig heeft om de criminaliteit beheersbaar te maken en de dreigende Islamisering te voorkomen.

  14. Kim Hartveld zegt:
    mei 15, 2008 at 9:31 am

    Ariel, als mijn mening je niet bevalt, moet je er niet naar vragen.

  15. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 10:42 am

    Kim,
    Als je wilt spreken zonder tegengesproken worden dan moet je hier niet reageren. Zeker niet als je met van die flauwe dooddoeners aankomt als hierboven. Dag Kim…

  16. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 10:46 am

    Tristan,
    Er is in mijn geval geen sprake van “waan van de dag” en peilingen zullen me verder een worst zijn. Ik ben eveneens niet plotseling van mening veranderd. Ik ben altijd duidelijk geweest over het feit dat mijn stemmen op Wilders bij gebrek aan beter was gedaan.

    Overigens denk ik dat de stemmen niet persé weg hoeven te komen bij andere en meer gevestigde partijen. Er zijn vele duizenden mensen die niet meer stemmen omdat het geen zoden aan de dijk zet. Als Verdonk alleen al deze mensen aanspreekt dan zou dit al voldoende kunnen zijn.

  17. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 10:50 am

    Multidifficulti,
    Het lijkt mij meer een actie van het één of andere linkse asielzoekersgroep actiefront die er slechts op uit is om de boel te frustreren. Daarnaast kan ik er wel inkomen dat het al dan niet gedwongen worden een burqa te dragen geen reden kan zijn om mensen hier op te nemen. Hoe triest het ook is.

    Zouden “we” daaraan beginnen dan moeten we binnenkort 150 miljoen vrouwen opnemen. Lijkt me wat onrealistisch. Bovendien blijft het me verbazen dat de ene keer er gepreekt wordt voor een niets ontziend uitzettingbeleid, maar zodra er afgezet moet worden tegen Verdonk er gepleit wordt voor meer compassie. Het is het één of het ander…

  18. multidifficulti zegt:
    mei 15, 2008 at 12:24 pm

    @Ariel
    De boerka is uiteraard niet het enige wat mij stoort in Verdonk en Meulenbelt die de hoofddoekjesdraagsters groot gelijk geeft heeft zichzelf op die manier buitenspel gezet. Ik heb er begrip voor dat de grenzen gesloten dienen te blijven vanwege chronische overbevolking maar ik zou geen goedwillende mensen terug sturen richting Taliban. Wat de plaat draaien betreft is Verdonk bepaald ook niet orgineel en gaat even vrolijk soms ook wat te ver gelijk Wilders. Waarschijnlijk zullen we het niet altijd over eens zijn maar dat moet kunnen. Persoonlijk zie ik Ayaan als het beste alternatief maar daar zal menig persoon wel anders over denken, wat ook moet kunnen. Wat ik onderhand niet weet of een uithuwelijking vandaag de dag nog geen legale reden zou zijn om asiel te verlenen ,dat was de reden dat Ayaan wel moest jokken(hoe hard de mensen ook mogen kankeren over Ayaan). Hoe dan ook Verdonk is een onbetrouwbaar lichtgewicht waar soms zaken mee te doen valt maar het blijft oppassen geblazen.

  19. Mart zegt:
    mei 15, 2008 at 12:54 pm

    Wat een gekke antwoorden zijn door Nederkrant gemaakt op de notities die gemaakt zijn!

    Verdonk is totenmet pro de toetreding van Turkije geweest als minister in het vorige kabinet van CDA/VVD. We mogen haar dan toch wel op de vrouw af vragen hoe dat er nu voorstaat? Als ze er tot nu toe niets over heeft willen zeggen, dan is dat toch haar keuze voor deze opvallende zwijgzaamheid. En wat voor bizarre vergelijkingen!

    Dat mensen soms totaal niet geinteresserd zijn in sociaal-economische aangelegenheden, staat haaks op het feit dat velen juist om een sociaal-economische afweging op bepaalde partijen stemmen. Het valt bar tegen dat Nederkrant in de overweging tussen Verdonk en Wilders die aspecten helemaal niet wil meenemen.

    Het lijkt er veel op dat Nederkrant zich - wellicht op last van anderen? - moet distanciëren van Wilders. Voor de meesten die deze site bezoeken, zal het zo zijn dat zij zich helemaal niet verplicht voelen om één van beiden te steunen.

    Als je mensen wilt helpen bij een keuze, kun je lijstje maken van hun respectievelijke agendapunten, voor zover die bekend zijn. Maar niet dit wat Nederkrant ons nu voorzet.

  20. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 3:04 pm

    Mart,
    Nogmaals, en voor de laatste keer dan maar… Verdonk is bij mijn beste weten niet expliciet voor toetreding van Turkije. Nooit geweest ook. Nogmaals, doe mij de bronnen toekomen van waaruit dit mocht blijken.

    De VVD is voor toetreding onder zeer strikte voorwaarden. Dusdanig strikt dat je feitelijk kunt spreken van een verkapt nee. Ook dat is politiek. Nee zeggen door een ja onder (te) strikte voorwaarden te geven. Kennelijk snap je dit niet.

    Ik zeg niet dat de gemiddelde Wilders/ PVV stemmer soms geen belangstelling zou hebben voor de sociaaleconomische aangelegenheden. Ik zeg dat de gemiddelde doorsnee Wilders/ PVV stemmer totaal geen belangstelling heeft voor sociaaleconomische aangelegenheden.

    Ik neem overigens juist die aspecten wel mee. Hoe Verdonk/ TON over de sociaaleconomische aangelegenheden denkt moet overigens nog maar blijken. Het is verder niet de schuld van Verdonk dat de anti-islam agenda van Wilders alle andere aspecten overheersen en domineren.

    Ik moet helemaal niets Mart. Ik steun wie ik steun en ik distantieer me van wie ik wil. En alles op basis van nuchtere feiten. Zeer zeker niet op last van wie dan ook. Zout dus op met je suggestieve nonsens. Als je geen betere argumenten weet te verzinnen houd dan je bakkes dicht…

  21. Maik zegt:
    mei 15, 2008 at 6:20 pm

    @Ariël: ben gisteren een poos via zoekmachines aan het zoeken geweest naar het pro-Turkije-standpunt van Verdonk. Tijdens haar bewind als minister van integratie heb ik haar die uitspraak in een journaaluitzending horen doen,
    dat ze geen tegenstander is van toetreding etc.
    Die uitspraak van haar is me altijd bijgebleven, want toen maakte ze nog deel uit van de VVD.
    Je weet ook dat links binnen de VVD veruit de dienst uitmaakt en dat kan een logische verklaring zijn van Verdonk’s standpunt.
    Maar het makkelijkst is om haar gewoon een mailtje te sturen via haar website; dan ben je er zo achter, als ze tenmminste wil reageren…

  22. Roland zegt:
    mei 15, 2008 at 8:00 pm

    Je hebt wel een grote bek tegen je bezoekers Nederpik.
    Tegen mij was je ook al zo onbeschoft.

    Jouw site heeft z’n beste tijd gehad arrogante respectloze kwal!

  23. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 8:21 pm

    Roland,
    Als het je niet bevalt dan flikker je op.

    Maik,
    Het is mogelijk dat Verdonk inderdaad het VVD standpunt onderschreef en wellicht nog altijd onderschrijft. Dus geen nee tegen toelating, maar onder dusdanige strikte voorwaarden dat het feitelijk op een nee neerkomt.

    Ik voel verder er niet zo voor om moeite te gaan doen om Verdonk in deze te gaan “verhoren”. Ik ben ook immers niet degene die met dit “argument” kwam aanzetten. In tegendeel zelfs.

  24. Kim Hartveld zegt:
    mei 15, 2008 at 8:51 pm

    Roland, mei 15, 2008 at 8:00 pm
    Geheel mee eens.
    *Nederkrant acuut van blogroll verwijdert*

  25. nederkrant zegt:
    mei 15, 2008 at 10:21 pm

    Prachtig en prima Kim en Roland. Wellicht kunnen jullie je verenigen in NederKrant “afvallige” en gezellie saampjes optrekken. Ken nog wel een aantal lieden die ook de schurft hadden aan onvervalste reden en logica, daar geen weerwoord op hadden en het delven van het onderspit op een gelijkwaardige manier beantwoorden en verwerkten.

    Namelijk het tot vijand verklaren van mijn persoontje omwille van het hebben van een (wel deugdelijk onderbouwde en eigen) “afwijkende” mening en het twijfelen aan jullie enige echte “waarheid“. Wees getroost. Je hoeft hier niet te zijn. Liever niet zelfs. Goed, mannen en vrouwen van “het vrije woord” (kuch), ik wens jullie succes.

    Ondertussen denk ik nog even na waarin jullie nou precies verschillen in hetgeen en degene die jullie proberen te bestrijden. Ik heb het al eerder opgemerkt… een groot deel van hetgeen dat zich anti-islam noemt is minstens zo fascistisch als de aanhangers van de islam zelf. Ergo, het niet dulden van een afwijkende mening en “geloofsafval”.

    Ik begrijp het wel… ik had me niet mogen afkeren van de grote roerganger Wilders. Ik dien me door haat te laten leiden. Ik dien gespeend te zijn van rede, logica en compassie en iedere andere “gevoeligheid” voor “den vreemden”. Helaas dans ik naar niemand zijn pijpen dus ook niet naar die van “weldenkend rechts”. Dikke pech en tabee.

  26. H. Numan zegt:
    mei 16, 2008 at 3:46 am

    Mogelijk is Wilders niet ieders keuze, maar veel meer hebben we niet. Ik zie ToN meer en meer als een voorlopig succesvolle poging om de PVV de wind uit de zeilen te nemen.

    De PVV heeft zeer duidelijke standpunten. ToN helemaal niet. Integendeel, ToN roept iedereen op om daar aan bij te dragen. Zolang een partij “ja, dat willen we ook!” kan roepen, stijgen ze in de polls. Dat is logisch. Op een gegeven moment houdt dat op. Je moet tenslotte een standpunt innemen en dat stoot onvermijdelijk kiezers af. Je kan nu eenmaal niet en SP/GL en VVD standpunten vertegenwoordigen, als die diametraal tegenover elkaar staan. Of het een, of het ander. Kies je voor het een, dan lopen die anderen weg en andersom.

    De standpunten van ToN (voor zover ze die hebben) zijn vaag. Ik zie ToN meer als een VVD-D’66 combinatie. ToN is notoir vaag met betrekking tot problemen die haar electoraat bijzonder belangrijk vindt: het oprukkende mohammedanisme, misdaadbestrijding, misbruik van sociale voorzieningen en een Turks EU lidmaatschap.

    Op het moment dat dit in de aandacht komt, en vroeger of later gaat dat gebeuren, zal ToN heel wat theoretische zetels moeten inleveren.

  27. PhilipVanVlaanderen zegt:
    mei 18, 2008 at 1:22 pm

    ToN is gewoon wat Lijst Dedecker hier in België is: een zogezegd alternatief voor een andere, veel rechtsere en consequente partij (VB hier, PVV bij jullie) dat met de wind zal meedraaien om toch maar aan de macht te komen.

    En die peilingen: die moet je zeker geloven…

  28. Tristan zegt:
    mei 19, 2008 at 12:21 am

    Wijze woorden uit Vlaanderen.

  29. PhilipVanVlaanderen zegt:
    mei 19, 2008 at 9:09 am

    Bedankt Tristan ;-)

    Het enige wat ik graag zou zien van de PVV is een volledig programma, bvb in de vorm van een PDF :-)

    Trouwens, waar zat Verdonk bij Fitna en bij de arrestatie van Gregorius Nekschot?

  30. Florijn zegt:
    mei 19, 2008 at 2:50 pm

    @ PhilipVanVlaanderen;

    ik sluit me bij de reactie van Tristan aan!

    En inderdaad:waar zat Verdonk bij Fitna en bij de arrestatie van Gregorius Nekschot?

    Hieronder het verkiezingspamflet van de PVV van november 2007.

    http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=788&Itemid=139

  31. nederkrant zegt:
    mei 19, 2008 at 7:32 pm

    Jongens en/ of meiden…
    Ik heb geen idee waar Rita Verdonk zat. Net als ik geen idee heb waar de andere 16 miljoen Nederlander en medelanders uithingen toen Nekschot opgepakt werd en onze rechtsstaat consequent verkracht wordt. Gaaaaap…

  32. Florijn zegt:
    mei 19, 2008 at 8:38 pm

    Het Fitna debat in de Tweede (slaap)Kamer.
    Van Verdonk niets gehoord of gezien.

    Arrestatie Gregorius:
    Wilders reageerde meteen hevig verontwaardigd en vroeg spoeddebat aan .(dinsdag a.s.)
    Van Verdonk wederom niets gehoord of gezien.

    Zegt m.i genoeg :(

    SnappU ?

  33. nederkrant zegt:
    mei 19, 2008 at 8:46 pm

    Och, ik reageer soms laat of geheel niet op bepaalde actuele ontwikkelingen. Heb soms ook nog wel iets anders te doen… SnappU?

    Kan me zo voorstellen dat Verdonk dit ook heeft of gewoon toeziet hoe andere partijen elkaar de tent uit vechten. Wellicht is haar niet eens om de mening gevraagd. Wie zal het zeggen.

    Ik wordt alleen een beetje moe van het zoeken met een vergrootglas naar gelegenheidsargumenten om Wilders op het schild te heffen en Verdonk te dissen. Doet nogal kinderachtig aan… SnappU?

  34. ElCid2004 zegt:
    mei 19, 2008 at 9:32 pm

    Vergeet niet dat Mw Verdonk lid was van de PSP.

  35. Florijn zegt:
    mei 19, 2008 at 9:40 pm

    Nee,ik snap het niet!
    Kinderachtig?
    Ben nb niet eens een Wilders stemmer;hoewel,als ik zou moeten kiezen tussen V&W dan wist ik het wel!
    Maar gelukkig hebben we(nog) allemaal de vrije keuze.
    Zou ook saai worden als we allemaal hetzelfde dachten.

    By the way:iedereen heeft soms nog wel eens iets anders te doen.

  36. PhilipVanVlaanderen zegt:
    mei 20, 2008 at 10:22 am

    Ik vind dat een goedkope manier om haar te verdedigen.

    Mensen laten zich graag vangen aan zo’n “partijen”. Helaas gaan trends & hypes altijd voorbij…

  37. nederkrant zegt:
    mei 21, 2008 at 3:50 am

    PhilipVanVlaanderen

    Ik vind dat een goedkope manier om haar te verdedigen

    Ik vind het evenzo goedkoop om haar op deze/jouw manier af te vallen.

    ElCid2004,

    Vergeet niet dat Mw Verdonk lid was van de PSP

    Och, Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.

  38. PhilipVanVlaanderen zegt:
    mei 21, 2008 at 7:41 pm

    Tsja dat zal dan wel, maar als Vlaming ben ik minstens zo geïnteresseerd in jullie politiek als de onze. Ik ken ze al een beetje om te weten dat ze niet echt betrouwbaar is.

    Voor de rest heb je een goeie site en ja, ik kom graag in Nederland, ben supporter van PSV. ;-)

  39. Oorsmeer zegt:
    juni 2, 2008 at 1:51 pm

    Waarom de PVV niet samen met Vlaams belang?

Reageer

  • Auteursrechten


    Op dit werk is een Creative Commons Licentie van toepassing.

  • Huisregels


  • Pagina’s

    • Contact Formulier.
    • Links
    • Wie, wat, waar en waarom…
  • Recente reacties

    Maik op Kindermoordenaar is grote held…
    Johan op Kindermoordenaar is grote held…
    rene op Kindermoordenaar is grote held…
    mlw op Ideologie versus wetenschap…
    Maik op Kindermoordenaar is grote held…
    cornelia op Ideologie versus wetenschap…
    Johan op Ideologie versus wetenschap…
    Johan op Kindermoordenaar is grote held…
    nederkrant op Kindermoordenaar is grote held…
    Demon op Kindermoordenaar is grote held…
    rene op Kindermoordenaar is grote held…
    Gerard op Kindermoordenaar is grote held…
    Johan op Kindermoordenaar is grote held…
    multidifficulti op Kindermoordenaar is grote held…
    multidifficulti op Amsterdam huilt waar het eens …
  •  

    mei 2008
    M D W D V Z Z
    « Apr   Jun »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • Archief

    • juli 2008 (18)
    • juni 2008 (30)
    • mei 2008 (51)
    • april 2008 (82)
    • maart 2008 (74)
    • februari 2008 (68)
    • januari 2008 (77)
    • december 2007 (41)
    • november 2007 (42)
    • oktober 2007 (55)
    • september 2007 (41)
    • augustus 2007 (42)
    • juli 2007 (38)
    • juni 2007 (35)
    • mei 2007 (79)
    • april 2007 (126)
    • maart 2007 (121)
    • februari 2007 (114)
    • januari 2007 (101)
    • december 2006 (88)
    • november 2006 (83)
    • oktober 2006 (64)
  • Inloggen en RSS

    • Log in
    • Berichten-RSS
    • Reacties RSS
    • WordPress.org
  • Bezoekers

    • 587,599 sinds 11 10 2006

Get a free blog at WordPress.com